Váha vesnice

V první řadě si vyjasníme co je to "váha" vesnice

Jedná se o součet všech obranných budov, pastí, hrdinů a útočných jednotek (dále jen jednotek), které má daná vesnice k dispozici. Každá taková jednotka má svou "váhu", která je vyjádřena číslem a každá z těchto jednotek má váhu jinou. Tyto jednotlivé váhy se sečtou a tvoří tedy váhu celé vesnice. S tímto součtem pak hra dále pracuje při výběru soupeře do war, jak si popíšeme níže (vychází z ní i loot, který utrží soupeř za zbourání takové vesnice.. vzorcem se teď zatěžovat nebudeme). Důležité u váhy vesnice je, myslet na to, že obranné budovy mají mnohem vetší váhu než útočné jednotky. Jednoduše řečeno, pokud vybuduji velmi těžkou obranu a slabý útok, budu mít stejnou váhu jako soupeř, který má silný útok a jen o trochu slabší obranu (zejména proto, že nestaví velmi těžké budovy jako mortar, wizard tower, inferno apod.). Výsledkem je, že nejsem schopen takového soupeře zbourat (mám špatný útok), ale je pravděpodobné, že on zbourá mne, nebo alespoň mne uhraje lépe. Zde se nabízí otázka, jaké obranné budovy stavět na daném th jako první a jaké si nechat na později (popřípadě na nikdy).

Zde jen pro ukázku jako modelový příklad u TH8: 1 x mortar lvl 6 s váhou 2550, 1 x wiz tower lvl 6 s váhou 2250, 1 x archer tower lvl 10 s váhou 955. Je třeba pak zvážit damage budovy, dosah atp. a její váhu, jestli se nevyplatí raději mít dvě archer tower na lvl 10 s nižší váhou než třeba mortar na lvl6.

Jak je to s clan wars

Supercell k výběru soupeře v Clan wars používá jistý vzorec a tím je mimo jiné společná "váha" všech vesnic v založené clan war. Je to tedy součet všech hráčů, kteří jsou do war přidáni. O naprosto přesných propočtech se můžeme jen dohadovat, tak budeme vycházet ze známých faktů a odhadů.

Základem je tedy společná váha a čas vyhlášení war. Soupeře nám to tedy vyhledává v danou dobu (tedy takového, který spustil svou war v cca stejnou dobu) a takového, který je v přibližně stejné váze. Soupeř bývá zpravidla co se týče váhy v podobném rozložení. Ne vždy ale v zrcadle najdeme rovnocenného protivníka (upřednostněná je při hledání celková váha všech vesnic ve war). War win streak při hledání soupeře je už spíše kosmetická úprava a nevypadá, že má nějakou větší váhu.

Běžný loot

Ke konci se dostáváme na jádro pudla a tím je běžný loot, tedy běžné útoky na ostatní soupeře mimo clan war. Tady se soupeř vyhledává pouze a jen dle úrovně vaši Town Hall a počtu pohárků. Platí zde jednoduché pravidlo, a to že pokud zaútočím na nižší TH než jsem já, procentuelní množství zdrojů které jsem schopný mu vzít je mnohem menší, než procentuelní množství zdrojů které vezmu TH vyšší než jsem já. Tady se může negativně projevit rushnutí TH za účelem zlepšení útoku. Například pokud rushnu z TH 8.5 na 9 abych vytáhl draky, tak ve war sice dám své zrcadlo vždy za 3*, ale jelikož jsem obranou na úrovni TH8 a mám již postavenou Town Hall 9, nabere na mne protivník TH8 mnohem více zdrojů než kdybych byl jen TH8. Je nutné počítat s tím, že vše něco stojí a správným rushnutím TH si sice zajistím lepší úspěch ve war, ale musím počítat s většími ztrátamy.

Závěr

Doufám že našim členům, popřípadě cizím návštěvníkům se výše napsaný text hodí a vysvětlí tuto problematiku ze hry. Zejména těm, kteří mají zájem o "řízený rush" své vesnice, jelikož jednouché a často omílané "dělejte vše na max" není jedinou cestou, jak tuto hru hrát. Pod článkem se nachází odkaz na kalkulačku váhy base, ve které se můžete podívat na jednotlivé budovy a popřípadě si orientačně spočítat váhu své vesnice (váhy některých jednotek a budov nejsou v současné době známé). Můžete si takto spočítat, které budovy si postavíte teď a které necháte až za dva roky :)) . Za vytvoření kalkulačky děkuji adminovi stránek cocland.com s nickem Clasher.

Hodně úspěchů ve hře..

by pepe, Free wapity

Free Wapity 2020 by Smith-g, (verze 2.7)
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky